Íme, három korszerű toborzási technika a munkaerőhiány ellen

2020. március 06. péntek 09:38

Íme, három korszerű toborzási technika a munkaerőhiány ellen

Rengeteg új embert keresnek a cégek, de az álláshirdetések nem mindig hozzák meg a kívánt eredményt. Épp ezért ott az ideje több figyelmet fordítani a megfelelő toborzási technikák megtalálására - mondta el az AtlaszPartner állásportál és munkaerőközvetítő. 

 

1. Ne áruljunk zsákbamacskát!

Először is szögezzük le: nem éri meg álláshirdetést hiányosan feladni. Ez nem csak etikailag problémás, de komoly szakember nem fogja beadni a jelentkezését olyan ajánlatra, amelyből lényeges információk hiányoznak.

Kezdésként szerepeljen a szövegben a cég neve, ezután pedig minden lényeges részlet, a fizetéstől a munkaidőn át a munka teljesítési helyszínéig, könnyen átlátható módon. Ha ezek hiányoznak, nem csak a jelentkezések nem lesznek megfelelő minőségűek, de a cégre is rossz fény vetül.

Olyan hirdetésre van szükség, amely egy megbízható, komolyan vehető munkaadó képét kelti.

2. Használjuk ki az online marketing eszköztárát!

Sokan ott csúsznak el, hogy nem veszik tudomásul, hogy a toborzás ma már legalább annyira marketinges, mint HR feladat. Hol érhetőek el egyáltalán az állásra alkalmas jelöltek? Hogyan fogalmazzuk meg az állás részleteit? Hiszen az álláshirdetés tulajdonképpen egy termék, amelynek sok hasonló jellegű ajánlat és rengeteg infó közül kell kitűnnie, ha a vállalkozás meg szeretné szólítani az álláskeresőket. Ha pedig valóban el szeretné érni az érdemes jelentkezőket, akkor ott kell lennie az állásportálokon, a közösségi médiában és a keresőhirdetésekben is.

Érthető, ha erre nem minden vállalkozásnál van elég ember, kapacitás. Az AtlaszPartner állásportál erre szakosodott és marketingszemléletű toborzási technikákat kínál, ahol a hirdetés megfogalmazásától kezdve, a hirdetési kampányok kezelésén keresztül, akár a jelentkezők előszűrésében is segítenek. Az álláshirdetés feladása online történik, a hirdetési csomag kiválasztásával együtt, ahol már rögtön konkrét árakkal számolhatnak a cégek.

3. Kínálj komplex juttatási csomagot!

Cafeteria, csapatépítő tréningek, saját edzőterem, közös utazások és kirándulások, meleg étkezés, kávé és tea, különféle helyeken felhasználható bónuszok: ezek nem felesleges luxusdolgok, hanem tökéletes eszközök a teljesítmény valódi értékelésére.

Egy korrekt bért kiegészítve hatékonyan használhatóak motiválásra és a munkaerő megtartására.

A munkaerőpiacon egyre inkább tapasztalható, hogy aki versenyképes, egyre több olyan juttatást kínál, amelyek a dolgozók kényelmét szolgálják, egyben erősítik a céghez való tartozás érzését. Ez a kulcs ahhoz, hogy kitűnjön az álláshirdetés és ahhoz is, hogy aztán hosszú távon ott dolgozzanak a sikeresen pályázók.

Egy átlátható álláshirdetés, amely nem csak az elvárásokat, de az elérhető juttatásokat is tartalmazza, sokkal hatékonyabb ajánlat lesz a munkakeresők számára.

Ha mindez pedig profin megfogalmazva, a megfelelő csatornákon érkezik, akkor a vállalkozások sokkal több releváns jelentkező közül választhatják majd ki az új kollégákat.

 

(X)