Ismét, ezúttal előnyére változik a Facebook

2014. április 22. kedd 10:29

Ismét, ezúttal előnyére változik a Facebook

A Facebook egy újabb komoly változtatást jelentett be a napokban, amely a hírfolyamban megjelenő tartalmakat érinti majd. Az új algoritmusnak köszönhetően lényegesen csökken a hírfolyamban megjelenő spam linkek, like-vadász bejegyzések és az úgynevezett „vicces" képek száma.

Ezzel együtt a változtatás hasznos lesz a céges oldallal rendelkező vállalatoknak, mert így az ő „nem spam", organikus (nem fizetett) tartalmaik sokkal nagyobb valószínűséggel jelennek majd meg célközönségük falán.

A Facebook-oldalak többsége nem spamel a hírfolyamban, így rájuk nem hátrányosak a változások. Ezzel szemben jól látható egy kisebb része az olyan oldalaknak, melyek rendszeresen és tudatosan gyártanak spamnek minősülő tartalmat a hírfolyamba, ezek az elkövetkező hónapokban fokozatosan csökkenő elérést tapasztalhatnak majd. A változtatás kimondottan azokat az oldalakat érintik, amelyeken a like/share/comment funkciókat próbálják erőltetni a posztokban.

Az algoritmusváltozás három kategóriát érint: a like-bating vagyis like-kéregető oldalakat, amelyek tipikusan arra kérik az olvasókat, hogy lájkolják a bejegyzést; a gyakran ismétlődő tartalmakat, mint például a sokszor megosztott fotók vagy videók, amiket az felhasználók nyakra-főre megosztanak a Facebookon, de sokszori ismétlődés már kevésbé releváns a követőknek; és végül azokat a spam linkeket, amelyek arra késztetik az embereket, hogy rákattintsanak, de tartalmuk már teljesen más, mint amire a szöveg utal. Utóbbiak általában puszta reklámoldalak, "szerencsés", vagyis kijózanító, ha legalább vírusfertőzést kapunk tőlük.

 

Forrás: Be Social; hirado.hu