Amerikában is bajban van a mainstream sajtó

2014. június 09. hétfő 23:09

A Time Warnerből kiválva hétfőtől önállóan próbálkozik a túléléssel és az átalakulással az Egyesült Államok legnagyobb magazinkiadója, a Time Incorporated - közölte a The New York Times hétfőn.

Az egyebek között a TIME, a People, a Money és az Entertainment Weekly magazint kiadó cég 1,3 milliárd dolláros adóssággal vág neki az önállóságnak. A vállalat, amely jelenleg a nyomtatott sajtótól egyre inkább elforduló amerikai médiapiacon 90 magazinnal és 45 weboldallal rendelkezik, Joseph Ripp vezérigazgató irányítása alatt próbál meg alkalmazkodni a kihívásokhoz. A 62 éves Ripp, aki korábban egyszerre töltötte be a Time Warner és a Time Inc. Pénzügyi igazgatói posztját, előtte pedig az AOL alelnöke volt, szeptember óta irányítja a céget.

A Time Inc., amely 2006-ban még 1 milliárd dollárnyi bevételt termelt, ma már "csak" 370 milliós profitra képes, ami távolról sem elégíti ki a részvényeseket. A cég jövedelmezősége az elmúlt 24 negyedévből 22-ben csökkent. Öt éve hanyatlóban vannak a legnagyobb bevételi forrás, a celebvilág híreit tálaló People eladásaival is. A magazin idén a korábban tervezettnél várhatóan 25 millió dollárral kevesebbet hoz majd a kiadónak.

A később az egész amerikai sajtóra hatalmas hatást gyakoroló Time Inc. magazinbirodalmat 1922-ben alapította Henry L. Luce. A számos kiadvány által utánzott TIME a hét eseményeit elemezte közérthetően, a cég által 1936-ban felvásárolt Life, amely képekben próbálta meg elmesélni a valóságot, a televíziózás előtti Amerika meghatározó kiadványa volt, a Fortune a gazdaság és az üzleti világ, a Sport Illustrated pedig a sport kulisszatitkaival foglalkozott.

Ez a társaság indította útjára a tavaly 1,8 milliárd dolláros profitot termelő HBO-t is, amely azonban az összes igazán nyereséges vállalkozással egyetemben - beleértve a CNN Money-t - a Time Warnernál maradt.

A Time Inc. 2013 elején sikertelen kísérletet tett a Meredith Corporation médiavállalattal való egyesülésre.

Joseph Ripp átalakítási stratégiája abból indul ki, hogy a Time Inc. termékei még mindig 150 millió amerikaihoz jutnak el, ami tekintélyes adatbázist jelent az új starthoz. A vezér elbocsátások és egyéb megszorítások révén 25 százalékkal kívánja csökkenteni a szerkesztőségek kiadásait, a tartalomszolgáltatás integrálását tervezi, valószínűleg túl fog adni több magazinon és ingatlanon, emellett pedig nagyobb hangsúlyt szándékozik fektetni a videózásra.

"Ripp a digitális vállalkozásokban egyszerre látott lehetőséget és kockázatot, a nyomtatott sajtóban vezetőként eltöltött idő pedig arról győzte meg, hogy a szerkesztőség és az üzletkötés közötti történelmi megosztottság drága anakronizmus. Nem sokkal a cégnél való megjelenését követően indítványozta, hogy a szerkesztők a cég üzleti részének, ne pedig a főszerkesztőnek számoljanak be" - írt a The New York Times.

A változásra válaszul Martha Nelson, a People főszerkesztője és a cég több más vezetője felmondott.

(mti)