Tovább nyomja a gázt, jövőre az első hely a célja a mohácsi ralisnak, Szauer Gergőnek

2016. november 20. vasárnap 08:51

Tovább nyomja a gázt, jövőre az első hely a célja a mohácsi ralisnak, Szauer Gergőnek

Legutóbb a Szilveszter Rallye után beszélgettünk Szauer Gergővel, miután a Lada Kupán mindenkit maga mögé utasított. Az azóta eltelt csaknem egy év alatt a mohácsi tehetség számtalan versenyen bizonyított már, most pedig valami egészen újba is belevágtak navigátorával. 

A 2016-os évben, látva a tehetséget Gergőben, támogatóinak és segítőinek köszönhetően sikerült egy olyan autót építeni, és olyan hátteret biztosítani, amivel az Országos Rallye2 Bajnokság mind a nyolc futamában elindulhattak. Ez egyben azt is jelentette, hogy Szauer Gergő és navigátora, Rácz László Eger, Miskolc, Szombathely, Veszprém, Székesfehérvár, Komló, Salgótarján és Ózd városát is meghódította vezetési stílusával. A két-háromnapos versenyeken átlagosan 250-300 km volt az össztáv, melyből 70-80 km a gyorsasági szakasz.

- A nyolc verseny alatt szerencsénkre mindig a dobogó közelében autózhattunk, volt részünk kisebb és nagyobb sikerekben is. Hozzá tartozik, hogy két alkalommal, kizárólag vezetői hiba miatt, kiállni kényszerültünk az adott versenyből. Felbecsülhetetlen segítséget nyújtott kiváló szervizcsapatunk, Szauer Béla, Hau József, Móga István, Werner Ferenc, Erős Balázs, nélkülük sehol sem lennénk, hiszen rengeteget dolgoznak a háttérben. A felsorolhatatlanul sok segítség és támogatás mellett a csapatommal év végén az abszolút értékelés 3., a P12-es géposztály 2., és a Lada kupa 2. helyét sikerült megszereznünk - mesélt Gergő a bajnokságról.

Októberben egy egészen különleges eseményre, az 50. Mecsek Rallye-ra is meghívást kaptak Gergőék, amit természetesen semmi pénzért nem hagytak volna ki.

- Az 50. Mecsek Rallye-n való indulás óriási lehetőség és nem utolsó sorban nagyon komoly elismerés volt számunkra. Első osztályú versenyként külön rajtengedélyre és komolyabb háttérre volt szükség ahhoz, hogy a versenyt teljesíthessük. Nemzetközi mezőny vonult fel, és a táv is hosszabb volt a megszokotthoz képest. A verseny óriási élményt jelentett, hihetetlenül jó és izgalmas pályákkal. A futamot az abszolút 20., a kétkerék hajtású autók kategóriája 2., a P12-es géposztály és a Lada kupa egyaránt 1. helyén zártuk. Örök emlék és élmény marad.

Pár hete Gergő egy egészen különös képet töltött fel a közösségi oldalára: egy nem akármilyen autó volánja mögött ül, felkeltve ezzel több száz rajongójának a figyelmét.


- A képek egy a sajátunkénál jóval komolyabb autóról szólnak. Ez az autó egy Mitsubishi Lancer Evo IX „N" csoportos versenyautó, ami a Topp Cars üzemeltetésében működik. November elején Orfű és Magyarhertelend között megrendezendő Rallye Sprint futamon nyílt lehetőségünk először kipróbálni ezt a technikát.

Természetesen adott volt a nagy kérdés: lecseréli-e a Ladát Gergő?!

- Marad a Lada! Nagyon sok pénzbe kerülne egy ilyen autóval versenyezni egy teljes évet. A próba egyébként jól sikerült. Furcsa volt, mert minden más rajta, mint azokon az autókon, amikkel eddig mentem. Megtisztelő volt a lehetőség, mert sok embernek sosem adatik meg, hogy egy ilyen autóval mehessen. Érdekes és szokatlan volt egyben, de igyekeztünk a tőlünk telhetőt megtenni.

Erdélyi Bianka - Fotó: Sári Péter - rallyheart.hu