Hajszálon múlt Michelisz Norbi öröme, de büszkék lehetünk: a himesházai mindent megtett

2016. november 25. péntek 22:35

Hajszálon múlt Michelisz Norbi öröme, de büszkék lehetünk: a himesházai mindent megtett

Egy pont - ennyin múlott a bravúr Michelisz Norbert számára, aki egy tökös előzést is bevállalt, hogy ő lehessen a túraautó-világbajnokság idei bronzérmese. Sajnos végül mégis a csapattársa örülhetett a katari éjszakában egy vitatható manővert követően.

Pedig jól indult a hétvége a himesházai pilóta számára. Igaz, az első szabadedzésen még nem fitogtatta a Honda erejét, de a második szabadedzésen mutatott formája alapján már lehetett bizakodni. Norbi csupán 64 ezreddel futott gyengébb kört Tiago Monteironál - a csata már ekkor elkezdődött a két csapattárs között.

A pénteki időmérő edzésen már nem a Hondák domináltak, de Michelisz tartotta a lépést az élmezőnnyel. Míg márkatársai a második etapban elvéreztek és csak a 6. illetve 7. helyet szerezték meg, a magyar pilótát hajtotta a lendület, na meg az autója: ott lehetett a Q3-ban, a legjobb öt között. Mivel ott már minden rajtpozícióért pont jár, kezdhettünk örülni, hiszen minden egyes pont rengeteget számított ezen a napon. Sajnos mégis becsúszott egy porszem a gépezetbe: Norbi vétett egy apró hibát a gyors körén, ami ráadásul defektet okozott, így a Honda a sóderágyban fejezte be a kvalifikációt. Pechnek pech, pláne azért, mert így mindkét futamon az élmezőny sűrűjéből indulhatott, ami sosem jelent életbiztosítást.

Ezt már rögtön a nyitófutam rajtjánál megtapasztalhattuk. A Hondák közül Rob Huff indult a legjobban, Michelisznek viszont sikerült megelőznie Monteiro-t, aki egy balesetbe is belekeveredett, aminek végén a pálya szélén kötött ki. A mentés miatt beküldték a biztonsági autót, majd piros zászlóval félbe is szakították a futamot. A portugál autója csúnyán megrongálódott az ütközést követően, ezért kétséges volt, hogy indulhat-e a főfutamon. Mivel nem szerzett pontot, Norbi számára fél győzelemmel ért fel az ötödik hely, ami 10 ponttal járt, így három pontra megközelítette csapattársát a vb dobogóért folytatott harcban.

A Honda szerelői erőn felül dolgoztak, hogy helyrehozzák Monteiro autóját, aki így a második start előtt felállhatott a rajtrácsra. Szerencsére ezúttal Michelisz jobban indult, mögötte a márkatársak ádáz csatát vívtak, amiből végül a portugál került ki győztesen. Hátrébb szintén összecsapott két csapattárs, a Ladáknak ráadásul a pálya sem volt elég tér a küzdelem eldöntésére. A koccanásuknak köszönhetően ismét láthattuk egy rövid ideig a biztonsági autót, a verseny viszont ezután vált izgalmassá.

Alig engedték el a mezőnyt, Michelisz Norbi szinte a semmiből megkezdett egy előzést a visszavonuló Yvan Muller ellen, s nem kért elnézést. Olyan elánnal küzdött a négyszeres világbajnok ellen, hogy nem volt kétséges: tényleg akarja azt a harmadik helyet a bajnokságban. Ment volna utána a csapattársa is, de az ő próbálkozása nem volt elég sikeres. Így Michelisz a versenyben ugyan negyedik helyen állt, de mivel Monteiro kettővel mögötte autózott, ez már elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a pontversenyben is előtte maradjon. Sajnos azonban a portugál nem nyugodott ebbe bele, megelőzte Gabriele Tarquinit, majd Muller nyomába eredt. A sivatagi versenypályán viszont rohamosan koptak a gumik, s ahogy teltek a körök, egyre kevesebb szufla maradt bennük. Michelisz tartotta magát a vb dobogót érő negyedik pozícióban, s már-már eljátszhatott a siker gondolatával...de túl szép lett volna, hogy igaz legyen. Muller úgy döntött, az utolsó körben elköveti az összes hibát, amit eddig magában tartott, amikor pedig Monteiro vészesen megközelítette, egyszerűen feladta és elengedte maga mellett. Ez pedig azt jelentette, hogy a portugál hondás éppen annyi pontot szerzett, hogy egyetlen egységgel maga mögött tartsa a végig remekül autózó Michelisz Norbit a pontversenyben.

A bravúr így tényleg csak egy hajszálon, illetve egészen pontosan három kanyaron múlott. Micsoda pech, gondolhatnánk, de hacsak visszatekintünk a himesházai pilóta szezonjára, volt belőle bőven. Elég ehhez a hungaroringi motorhibára visszaemlékezni. Mindennek ellenére büszkék lehetünk a magyar versenyzőre, hiszen a statisztika és az ő tapasztalatai is bizonyítják, hogy ez volt WTCC-s pályafutása eddigi legjobb éve, időmérőn szinte mindig, versenyen is többször erőből legyőzte csapattársait, mindent összevetve pedig derekasan helytállt gyári pilótaként is. Volt már negyedik a vébében, ami most nyilván óriási csalódás, de elég az, ha tudjuk, nem rajta múlott. Michelisz Norbi az utolsó versenyen, Katarban is megmutatta, milyen a magyar virtus, ha tétért kell küzdeni. Az eredmény fájdalmas, de az élet néha igazságtalan.

K. A. - Fotó: fiawtcc.com