Megvan a kormánydöntés, ismét zöld jelzést kapott a mohácsi Duna-híd építése

2023. június 22. csütörtök 09:31

Megvan a kormánydöntés, ismét zöld jelzést kapott a mohácsi Duna-híd építése

A legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg a határozat arról, hogy feloldják a mohácsi Duna-hídról szóló, a beruházást korábban felfüggesztő döntést, s kiírják a kivitelező kiválasztását célzó feltételes közbeszerzési eljárást.

 

Miközben a dollárbaloldal és a lakájmédiájuk továbbra is azzal kampányol Mohácson, hogy a mohácsi Duna-hídból nem lesz semmi, megjelent a kormányhatározat, ami ennek ellenkezőjét támasztja alá.

A libernyákok hangos sivalkodására válaszul Hargitai János, a Mohács 500 program miniszteri biztosa, a térség országgyűlési képviselője már egy hete egy sokat sejtető posztot tett közzé:

"VAN-nak újra jó hírek a Mohácsra tervezett hídról.
Részletek hamarosan!"

Amint azt akkor megírtuk, a szövegből a "VAN" megfejtése a legegyszerűbb, Hargitai János ezzel a mohácsi balliberálisok ernyőszervezetére, a Változást Akarók Nemzedékére utalt, akik - fogalmazzunk finoman - meglehetősen szkeptikusok a híd építésével kapcsolatosan.

A jó hírrel kapcsolatban pedig arra jutottunk, hogy az nem lehet más, mint a feltételes közbeszerzési eljárás kiírása azt követően, hogy felfüggesztik a hídra vonatkozóan az állami beruházások leállításáról szóló döntést.

S így is lett.

A Magyar Közlöny legutóbbi számában jelent meg a kormányrendelet, amely feloldotta három (a mohácsi Duna-híd mellett az M49-es gyorsforgalmi út Ököritófülpös és Csenger (az országhatár) közötti szakaszának építését, valamint a hercegszántói határátkelő fejlesztését célzó) beruházás felfüggesztését.

Az Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt határozat egyúttal felhívja az építési és közlekedési minisztert, gondoskodjon a beruházások folytatását célzó, európai uniós finanszírozásra vonatkozó közbeszerzési szabályoknak is megfelelő feltételes közbeszerzési eljárások azonnali megindításáról, továbbá a beérkező ajánlati árak ismeretében készítsen előterjesztést a beruházások folytatásához szükséges kötelezettségvállalásról.

 

Miután az engedélyes kiviteli tervek készek, ha meglesz a kivitelező, kezdődhet az építkezés - így reálissá vált az forgatókönyv, hogy még ebben a kormányzati ciklusban elindul a híd fizikai kivitelezése.

Pávkovics Gábor, Mohács polgármestere a hírre reagálva így fogalmazott:

- A híd legmagasabb szintű támogatottsága t töretlen, és vitán felül áll. Szólhatnék bővebben a projekt meghiúsulásában reménykedő ellendrukkerekről, a károgókról. De talán majd máskor. Legyenek ezek inkább az öröm pillanatai, mert tényleg egy hatalmas lehetőség kapuja tárul egyre szélesebbre Mohács városa előtt. Ne engedjük senkinek, hogy akár itt, helyben elárulja közös céljainkat, és éket verjen közénk.

 

A Duna felett átívelő híd és a hozzá csatlakozó M6-os autópálya, valamint az 51. számú főút közötti úthálózat terveit a Speciálterv Építőmérnöki Kft. a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából készítette.

A Speciálterv honlapjáról az derül ki, hogy egy 750 méter hosszúságú, 18 ezer négyzetméter felületű, kétszer kétsávos, hármas tagolású és acélszerkezetű híd készül Mohácsnál.

 

A tervekről látványvideó is készült:



Érdemes hangsúlyozni, hogy nem csupán a hídról van szó, hanem az ezzel összefüggő úthálózatról is.

Első ütemben az útpálya alföldi oldali szakaszán az újmohácsi csomópontig kétszer egy sávos, másodrendű főút épül ki, az M6-os autópálya csomópontjáig pedig a tervezett útpálya kétszer két forgalmi sávos lenne. Az új nyomvonal az 57. számú főút része lesz, az érintett szakasz az 51. számú főúttól az M6-os autópályáig húzódik. Érinteni fogja Csátalja, Sárhát, Mohács, Újmohács városrészét, valamint Mohács, Lánycsók és Bácsfapuszta területeit.

 

M. B.