Lázár János: jövőre indul a mohácsi Duna-híd építése - Ennyibe kerül majd
2023. december 21. csütörtök 15:08
Most először hangzott el, mennyibe fog kerülni Magyarország legújabb hídja Mohácsnál. Soha ekkora összeget nem fordítottak még hídépítésre itthon, számolt be róla a Világgazdaság.
A lap írása szerin interjút adott a makói Rádió7-nek Lázár János csütörtök délelőtt. Ebben az építési és közlekedési miniszter jövőben fejlesztési óriásprojektekről is beszélt.
Így kitért a Mohácsra tervezett Duna-hídra is és új információkat osztott meg a beruházásról. Most először hangzott el például, hogy mennyibe kerülhet az új híd: Lázár János hatalmas összeget említett,
szerinte 300-320 milliárd forintból épül majd meg az új Duna-híd.
Csak összehasonlításképp: a kőröshegyi völgyhíd 51,175 milliárd forintból épült meg, hozzá kapcsolódóan pedig egy 14,2 kilométer hosszú autópálya-szakasz is létrejött 76 milliárd forintból. Igaz, ezeket még 2007-ben adták át, több mint 16 éve.
A mohácsi új Duna-híd kapcsán egyáltalán nem valamiféle távoli fejlesztésről van szó, a tárcavezető ugyanis azt is közölte, hogy a 2024-ben elindítják a kivitelezést.
Amint arról beszámoltunk, a kivitelező kiválasztása is célegyenesben van, több cég is ajánlatot tett, nyertest tavasszal hirdetnek.
A munkák mindenütt lényegében egyszerre kezdődnek meg, a teljes befejezésre pedig a szerződés aláírásától számított ötven hónapja lesz a megbízást elnyerő cégnek.
Az 57-es főút M6-os autópályától Mohácsig, az újvárosi körforgalomig vezető szakaszát kétszer kétsávos úttá alakítják át, erre azonban mindössze 21 hónapja lesz a kivitelezőnek, azért, hogy így a mohácsi csata ötszázadik évfordulójára, 2026-ra már befejeződjön az építkezés a csatatér északi peremén, s munkagépek, forgalmi korlátozások ne zavarják a közlekedést, a méltó emlékezését.
Itt tehát a jelenlegi 2x1 sávos 57-es utat 2x2 sávos, osztott pályás főúttá építik át az említett újvárosi körforgalomtól az M6 autópályáig, arra le- illetve felhajtani kétsávos turbó körforgalomban lehet majd.
Mohács határától a hídig az építkezés befejezéséig szintén kétszer kétsávos út épül 2,7 kilométer hosszan a meglevő önkormányzati út nyomvonalán, annak elbontása után.
A szakaszon egy közút és iparvágányok felett futó két híd is épül, valamint egy kerékpáros aluljáró is a projekt része.
A Duna felett két ártéri és egy mederhíd készül, összesen 756 méter hosszúságban, szintén 2x2 sávos, osztott pályás útként épül, kerékpárút átvezetéssel.
A szigeti oldalon, Csátalja közelében az 51-es főúttól induló új, csaknem 20 km-es, 2x1 sávos utat építenek (amely a későbbiekben 2x2 sávos autóúttá fejleszthető) Újmohácsig. Ehhez az 51-es út kiinduló pontjában és Sárhát közelében körforgalmat is kialakítanak, míg Újmohácsnál csomópont készül 2x2 sávos, osztott pályás kialakítással.
EQM
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Ha a különvonattal utaznánk Pécsről a...
- Szombaton is rengetegen érkeztek...
- Vese, szív- és anyagcsere-betegségek...
- A bérek dinamikus növekedését várják...
- Mohácsi drogdíler-párost kapcsoltak...
- Ismét lelépett a gyermekotthonból egy...
- A jövő héten is nagyon várják a...
- Frontálisan ütközött két autó,...
- A mohácsi futball történetének...
- Idén is beragyogja majd a fényvonat...