Hordógurítással ünnepelték az M6-os sztrádán, a Majsi-vízfolyás felett épült híd elkészültét
2023. július 21. péntek 15:08
A Strabag és a Duna Aszfalt generálkivitelezésében épülő 20 kilométeres autópálya-szakaszon különleges geometriával épített hidat a Strabag, számolt be róla a magyarepitok.hu.
Jelentős eseményhez érkezett július 20-án az M6-os autópálya Bóly és a horvát határ között, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában kiépülő 20 kilométeres szakasza.
A Strabag Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciumának generálkivitelezésében megvalósuló fejlesztésben ezúttal egy hídépítés került a fókuszba: csütörtökön megtartották a Majsi-vízfolyás felett a Strabag által megépített hídon a hordógurítást.
A szóban forgó befejező szakaszon három külön szintű csomópont, valamint több műtárgy is megépül, utóbbiak közül a legjelentősebbek a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd, illetve a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak feletti, vadátjáróval kombinált völgyhidak.
A Majsi-völgyhíd különleges geometriával épült: a munkáiról már korábban is beszámoltunk, amikor bemutattuk, hogy a MEVA Zsalurendszerek Zrt. milyen műszaki megoldásokkal segítette a hídépítést.
Várhatóan ez lesz a következő átadott gyorsforgalmi út
A hordógurítás előtti beszédekben dr. Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője emlékeztetett, 2020 februárjában egy a térség fejlesztéséről szóló egyeztetésen hozta szóba Orbán Viktor miniszterelnöknek, hogy az M6-os autópálya befejezése egy szükséges fejlesztés lenne.
Utalt arra is, hogy a régió a jövőben is jelentős fejlesztésekre számíthat: a Villányt az autópályára bekötő út tervei már elkészültek, továbbá a kétsávos mohácsi Duna-híd előkészítése is zajlik.
Juhász Zoltán, az ÉKM Közúti Beruházáslebonyolítási Főosztály vezetője rámutatott, Magyarország egyik legnagyobb most zajló útfejlesztési projektje zajlik Bóly és Ivándárda között.
Hozzátette, miután a beruházás ütemterv szerint halad, nagy valószínűséggel ez lesz a következő gyorsforgalmi út, amit át lehet majd adni jövő év tavaszán. Hapák Attila, a Strabag Magyarország Kft. hídépítési részlegének műszaki vezetője hangsúlyozta, rengeteg szakember összehangolt munkájára van szükség a projekt eredményes előrehaladásához, akiknek csak egy kisebb része tud részt venni a hordógurítási ceremónián.
Forrás: magyarepitok.hu
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Ha a különvonattal utaznánk Pécsről a...
- Hatos lottó: valakinek mától...
- Nézze meg, merre járnak a NAV...
- Tavaszias idővel indul a hét, aztán...
- Tovább csökkent a napi új fertőzöttek...
- Jövő vasárnaptól megvásárolhatók a...
- Idén is beragyogja majd a fényvonat...
- A bérek dinamikus növekedését várják...
- Iskola udvarán is árult drogot egy...
- Hivatalosan is a Húrok királynője...