Dunán innen, Dunán túl: mindkét irányból kétszer kétsávos út vezet majd az új mohácsi hídhoz

2021. március 24. szerda 13:49

Dunán innen, Dunán túl: mindkét irányból kétszer kétsávos út vezet majd az új mohácsi hídhoz

Újabb, a járványhelyzet miatt ezúttal online egyeztetést tartottak a mohácsi Duna-híd tervezésével megbízott cég, a szaktárca és az önkormányzat képviselői. A térség kereszténydemokrata országgyűlési képviselője, Hargitai János a megbeszélést követően azt nyilatkozta lapunknak, hogy a korábban még nyitott kérdések közül eldőlt, hogy az 57-es főutat Mohácstól az autópálya felhajtójáig a jelenlegi nyomvonalon kétszer kétsávos bővítik, s a szigeti oldalon, Csátaljáig is ilyen út vezet majd. 

 

 

Egy hónappal ezelőtt a mohácsi városházán találkoztak a tervezők, a szaktárca és az önkormányzat képviselői, akkor az egyik fő kérdés az M6/M60-as sztrádák csomópontjától a hídhoz vezető út nyomvonala volt. A cél az, hogy a Dunántúlt átszelő közlekedési folyosó Mohácson keresztül vezető főágán zökkenőmentesen haladhasson majd a minden bizonnyal komoly forgalom.

Az újabb megbeszélésén több lehetséges verziót mutattak be a szakemberek, s ezek közül választották ki a végleges megoldást.

- Az 57-es főút Mohács és az autópálya közötti szakaszát a beruházás részeként az eredeti nyomvonalon kétszer kétsávosra bővítik, s a szigeti oldalon is ilyen út épül Csátaljáig - nyilatkozta lapunknak a tanácskozást követően Hargitai János.

A kereszténydemokrata képviselő hozzátette, az új mohácsi híd is kétszer kétsávos lesz, a kerékpárosok és a gyalogosok számára is külön-külön biztonságos átkelési lehetőséggel.

A nemzeti oldal politikusa hozzátette, az még továbbra sem dőlt el, hogy a mohácsi hídfő és a Pécsi úti körforgalom között pontosan merre, s milyen műszaki megoldásokat alkalmazva halad majd az ipari parkon keresztül átvezető út.

- Nagyon lényeges szempont, hogy az ipari park jól megközelíthetővé váljon, s az is, hogy a Budapesti országútról érkezve is fel lehessen hajtani a hídra, ezt illetően még további egyeztetésekre lesz szükség - fogalmazott Hargitai János.

Amint az ismert, tavaly májusban zárult le a közbeszerzési eljárás a híd és a csatlakozó, az M6 autópálya és 51. sz. főút közötti úthálózat kiépítésének engedélyezési és kiviteli tervének készítésére.

Az építési engedély, valamint a szükséges további engedélyek megszerzésében való közreműködésre szóló megbízást a budapesti székhelyű Speciálterv Építőmérnöki Kft. nyerte el. A cég nettó 972 millió forintért vállalta a munka elvégzését.

A most készülő tervek tehát nemcsak a hídra vonatkoznak, hanem a csatlakozó utakra is.

Összesen mintegy 27 kilométernyi új, vagy felújítandó, szélesítendő út tervezéséről van szó, ez a munka zajlik ezekben a hónapokban.

A teljes beruházás - tehát híd és az odavezető utak kialakításának - költségeire pontos számítások egyelőre nincsenek, Hargitai János becslése szerint meghaladják majd a százmilliárd forintot a kiadások.

Az építkezése befejezésére vonatkozó kérdésünkre korábban azt mondta, szakemberek véleménye szerint a híd a mohácsi csata ötszázadik évfordulójára, 2026-ra megépíthető, de ehhez további kormánydöntésekre is szükség van.

 

M. B. - Fotó: Facebook - Térkép forrása: NIF Zrt.