Arany diplomát és kupát vehetett át jesolói szerepléséért a parkosok kórusa

2024. október 04. péntek 10:29

Negyedik alkalommal vett részt a mohácsi Park Utcai Katolikus Általános Iskola Kicsinyek kórusa a szeptember 20-23. között az olaszországi Jesolóban megrendezett Nemzetközi Kórus- és Táncfesztiválon, ahol arany diplomát és kupát vehettek át eredményes szereplésükért. Az iskola munkatársának beszámolóját közöljük.

Ebben az évben négy kórus lépett fel: egy női kar, két vegyeskar és egy gyermekkórus, mindannyian Magyarországról érkeztünk. Az Aurora téri szabadtéri műsorunkat magyar népdalcsokorral kezdtük: Maros Rudolf Háros felől címmel. Bárdos Lajos Kínai kánonját mozgáselemekkel tettük látványosabbá, majd Szőnyi Erzsébet: Elvesztettem zsebkendőmet és Balázs Árpád: Bodzavirág című zongorakíséretes művével folytattuk.

Végezetül Toto Cutugno: Serenata című olasz dalával zártuk, amit vastapssal fogadott a közönség. Zongorán kísért: Horesnyi Mónika. Vezényelt: Koleszárné Győrki Gizella.

Elnyertük a közönség szeretetét, amihez az is hozzájárult, hogy a szereplők közül egyedüli gyermekkórusként léptünk fel, tisztán, csengőn, csillogó szemmel, lelkesen énekeltünk.

Olaszországi programunkat caorlei kirándulással színesítettük. A városnézést az óvárosi részen kezdtük, ahol megcsodáltuk az 1048-ban épült román stílusú, 48 méter magas harangtornyot, ami kicsit jobbra dől és a kis város jelképe. Ezután betértünk az 1038-ban épített Szent István-dómba, ahol a Szent János-himnusz első szakaszával énekeltünk be latinul.

Az éneklésünk halkan és áhítatosan indult a Szentléleket hívó énekekkel, majd egyre bátrabban és tisztábban csengett a „Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak"- kezdetű ének gyönyörű refrénjének ismétlése a dóm egyedülálló akusztikájának élvezetével.

Hangulatos sétát tettünk a tengerparti sétány végén található Madonna dell'Angelo templomba.

A tengerparti sziklákból kialakított szobrok - több mint 100 sziklaszobor - valóságos szabadtéri múzeumot alkotnak. A Scogliera Viva - Élő szikla elnevezésű szabadtéri kiállítás igazi élmény volt a gyerekeknek. Mindenki választott egy számára kedves szobrot és körülötte különböző alakzatokban fotózkodtak. A tenger zúgását hallgatva tértünk be a templomba, ahol újból énekeltünk és áhítattal élveztük, ahogy megszólal a „földi mennyország" hangja.

Ezt a templomot és magát a kis várost is körbeveszi a tenger, ezért is hívják Caorlét „kis Velencének".

A kórusból többen most látták először a tengert.

A strandolás a homokos parton a szállodától pár lépésre a hullámzó tengerben örök emlék marad a gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt.

A strandolás előtt kemencében sült eredeti olasz pizzát ettünk - nagyon finom volt! A nap vége fagyizással zárult. A négy nap élményekkel teli, tartalmas és izgalmas utazás volt. Örök emlék marad.