A "Z-generáció" kommunikációs szokásait kutatják a PTE-n

2013. február 12. kedd 10:14

A

„Tudománykommunikáció a Z generációnak" címmel, 142 millió forintos uniós támogatásból megvalósuló projekt indul a Pécsi Tudományegyetemen és jövő év végéig tart - közölte a PTE. 

A TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 „Tudománykommunikáció a Z generációnak" projekt alapvető célja az, hogy bemutassa a Pécsi Tudományegyetem vonzáskörzetében, illetve kötelékében található fiatal korosztály (15-24 évesek) számára az egyetem tudományos eredményeit, az itt folytatható tudományos munka értékeit.

A fejlesztés a Pécsi Tudományegyetem öt karának, 3 doktori iskolájának, Marketing osztályának, Sajtókommunikációs csoportjának, valamint a Kutatáshasznosítási és Technológia-transzfer Központnak az összefogásával valósul meg. A projektben résztvevők között kutatók, egyetemi oktatók, valamint - különös fontossággal bír, hogy - Z generációs egyetemi, PhD hallgatók is vannak.

A projekt tartalmát az alábbi főbb célok, tevékenységcsoportok köré lehet rendezni:
• a fiatal célcsoport magatartásának, döntéseinek megismerése kutatással,
• a fiatalok kommunikációs csatornáinak, jellemzőinek feltárása kutatással,
• PhD online közösség fejlesztése,
• a PTE tudományos eredményeinek bemutatása kutatói portrékkal, izgalmas kutatási témák feldolgozásával,
• flashmob rendezvények szervezése a generáció tagjainak.

A kutatások indokoltságát az is mutatja, hogy a fiatal korosztály sajátos nyelvezettel, kommunikációs stílussal és kommunikációs eszközökkel rendelkezik, így aktiválásuk, valamint a velük való, nekik szóló kommunikáció is csak úgy lehet sikeres, ha megismerjük jellemzőiket és ennek megfelelően közelítünk a célcsoporthoz. A fiatalok többnyire nincsenek tisztában az egyetemen folyó tudományos munkával, így mindenképpen szükséges a pályaválasztás előtt állók informálása és ösztönzése, a már felsőoktatásban részt vevő hallgatók bevonása a kutatómunkákba. A projekt amellett, hogy széleskörű ismereteket kíván közölni a Z generációval történő hatásos kommunikációról, hozzájárulhat az érintettek pályakép alakításához is.

A projekt során létrejövő tudás - mely hozzájárul a 15-24 éves korosztály magatartásának, értékeinek feltárásához, valamint aktivizálásához is - széles körben elérhetővé válik, segítve ezzel más területeken megvalósuló fiatal generációt célzó programok sikerességét.