A pécsi HaHa like-kampányt hirdet - Közlemény

2012. december 29. szombat 07:18

Amit nekünk küldtek, betű szerint közöljük. Aztán az olvasó majd eldönti, mivel ért egyet és mivel nem.  

"Orbán Viktor december 23-án feltűnt a Frizbi című műsorban, azért, hogy félremagyarázza/félrefordítsa a diáktüntetések jellegét és céljait. A miniszterelnök szerint a követeléseink 90%-ban már teljesültek. Mi jóindulatúan azt feltételezzük, hogy Orbán Viktor ezt csak azért mondta, mert nem ismeri a követeléseinket.

A pesti HaHa hat pontjából az egyik pont egyik részének a teljesítésére már mintha kaptunk volna egy halvány ígéret (a keretszámokat 2011/12-es szintre történő visszaállítása) /sic - a szerk./. A ponthatárok tervezett megszüntetése ugyanakkor rontaná a felsőoktatás minőségét, miközben a kormány javaslata az állami helyek finanszírozását az egyetemekre terheli, vagyis az intézkedéssel az intézmények működését is veszélyezteti.

A pécsi Hallgatói Hálózat a "REUNION" nevű fóruma után 13 pontban fogalmazta meg a hallgatók és a diákok, a tanárok és az oktatók, valamint a szülők követeléseit. Azért voltunk ilyen alaposak, hogy a kormányzati kommunikációnak ne legyen lehetősége félremagyarázni azt, hogy mit is akarunk.

Most pedig a segítségeteket kérjük! A pontjainkat kiposztoltuk Orbán Viktor facebook-oldalára, és arra szeretnénk kérni benneteket hogy lájkoljátok ezt a bejegyzést! Csináljuk meg együtt Orbán Viktor lapjának valaha volt legnépszerűbb olvasói hozzászólását, azért, hogy a követeléseinket ne lehessen figyelmen kívül hagyni, ne lehessen félremagyarázni!

Osszátok tovább az információt! Írjunk facebook-történelmet, hogy láthatóvá váljunk a facebookon kívül is. A bejegyzésünket itt találjátok:

http://www.facebook.com/orbanviktor/posts/10151360904691093

Dobjuk vissza együtt a frizbit!

A pécsi Hallgatói Hálózat 13 pontja:


A pécsi Hallgatói Hálózat által szervezett "REUNION - a középiskolai és egyetemi polgárság első közös fóruma" keretében a jelenlévő diákok, hallgatók, tanárok, oktatók és szülők egyetértenek abban, hogy a kormány oktatáshoz való jelenlegi hozzáállása elfogadhatatlan. Az átgondolatlan, elhamarkodott és felelőtlen intézkedésekkel szemben az alábbi követeléseket fogalmazzuk meg:

1. Követeljük a köz- és felsőoktatás átfogó, szakmailag megalapozott reformját az érdekeltek bevonásával, akik a diákok, tanárok, szülők és az intézményfenntartók.

2. Ne korlátozzák az egyetemek szellemi, gazdasági és szervezeti autonómiáját.

3. Követeljük a forráskivonás azonnali leállítását és az eddigi elvonások kompenzálását. Az állam garantálja a minőségi felsőoktatás működéséhez szükséges folyamatos és átlátható finanszírozást!

4. A felsőoktatás finanszírozási rendszerének egyik elemét képezheti egy, a szakértők és érdekképviseletek bevonásával kialakított, méltányos tandíjrendszer, de ehhez szociális és teljesítményalapú ösztöndíjrendszer kidolgozását követeljük.

5. Ellenezzük a hallgatói szerződés jelenlegi formáját, mivel az EU szabad munkaerő áramlást biztosító alapelvével szemben áll. A kormány ne a hallgatói szerződéssel, hanem vonzó munkalehetőségekkel és európai színvonalú életkörülmények biztosításával tartsa itthon a fiatalokat!

6. A felsőoktatásban történő változtatásokat felmenő rendszerben kell bevezetni. A diákoknak törvénybe foglalt joga legyen, hogy középiskolába kerülésükkor ismerhessék a majdani felsőfokú képzésükre vonatkozó feltételeket.

7. Az államilag támogatott képzésbe való besorolás továbbra is az érettségi eredmények alapján működjön, de a második félévtől legyen lehetőség arra, hogy félévenként, évfolyamonként és szakonként változzon az önköltséges illetve az államilag támogatott tanulók köre a tanulmányi eredmény alapján, ezzel motiválva a diákokat tanulásra, a minőségi felsőoktatás érdekében.

8. Tiltakozunk a támogatott egyetemi férőhelyek önkényes, központi szétosztása ellen. Az államnak nem csak pénzben mérhető gazdasági hasznot hozó állampolgárokra van szüksége.

9. A szociálisan hátrányos helyzetű diákoknak biztosítani kell az egyetemekre való bejutás lehetőségét, valamint az egyetem sikeres elvégzésének feltételeit.

10. A speciális képzésmódot igénylő, hátrányos helyzetű diákok oktatási intézményeitől ne vonják el a támogatást, illetve az eddigi elvonásokat kompenzálják.

11. Szükség van a szakmunkásképzés nyugati mintára történő átalakítására, perspektívára a szakmunkás létben, hogy ez reális alternatívája legyen a főiskolai és egyetemi képzéseknek.

12. A minőségi köz - és felsőoktatás érdekében követeljük a tanárok és oktatók korrekt bérezését és a megfelelő munkakörülmények biztosítását.

13. Követeljük a 21. század munkaerő-piaci sajátosságait figyelembe vevő életpálya tervezést és pályaválasztást érdemben segítő, támogató közép- és felsőfokú oktatást.

Mindezeket a demokratikus alapelvek, az esélyegyenlőség, a tudáshoz való hozzáférés szabadságának és a társadalmi mobilitás védelmében fogalmaztuk meg