A kereskedelmi láncok általában visszaveszik a hibátlan termékeket
2018. december 27. csütörtök 16:00
A vizsgált 51 kereskedelmi lánc mindegyike lehetőséget ad a hibátlan termékek visszavételére különböző feltételek mellett - tájékoztatta az MTI-t a Consumer Protection Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég legújabb felmérésének eredményéről.
A kutatásból kiderül: a tavalyi 60-ról 71 százalékra emelkedett azoknak az üzleteknek az aránya, amelyek a csere vagy a levásárlás lehetősége mellett pénzvisszatérítést is felajánlanak.
A vizsgált hiper- és szupermarketek, a ruházati, a műszaki, a sport- és a játékboltok mindegyike biztosít cserére lehetőséget, a könyv- és alsóneműboltok azonban szinte teljes körben elzárkóznak attól, és ugyanígy tesz a drogériák, a bútor és barkácsboltok, illetve a cipőboltok egy része is - részletezték.
A felmérés adatai szerint az üzletláncok 41 százaléka a cserére vagy levásárlásra 30 napot biztosít a vásárlók számára, de 3 naptól két évig számos egyéb határidő is előfordul a boltok között.
A közleményben arra is kitértek, a katalógus- és webáruházak vásárlói a törvény szerint 14 napon belül bármilyen indokkal elállhatnak a vásárlástól és visszakérhetik a vételárat.
Az áru sikeres visszavitelének általános feltétele a nyugta megőrzése, valamint a felesleges termék újszerű állapotának megőrzése, lehetőség szerint az eredeti csomagolásban - áll a közleményben.
MTI
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Itt vannak az ötös lottó friss...
- Szili Katalin: közösségeink megőrzése...
- Köd, napsütés, hideg: ez vár ránk...
- Kedden végzik Mohácson a repülőgépes...
- Pontyokat telepítettek a Dunába...
- Majd' két hónapja eltűnt egy 17 éves...
- Több mint negyedmillió járóbeteg...
- Egy óra késessel érkezik Pécsre az...
- Néhány napra bezárt a zengővárkonyi...
- Tűz ütött ki egy népszerű pécsi...