Elkezdődött az autópálya építése Bóly és Ivándárda között, új kijáratot kap a régió a világra
2021. február 18. csütörtök 14:16
A napokban megjelentek a munkagépek, s ezzel hivatalosan is elkezdődött az M6-os autópálya újabb, Bóly és a horvát határ közötti szakaszának építése. Hargitai János kereszténydemokrata országgyűlési képviselő szerint a beruházás a Mohács500 elnevezésű program első jelentős eleme, amelynek megvalósulásával a régió elzártsága megszűnik, a nemzetközi úthálózat részévé válik. A nemzeti oldal politikusa arra is felhívta a figyelmet, hogy a sztrádaépítés Mohács logisztikai központtá válásához is nagy lépés, amit újabbak követnek majd, a már tervezés alatt álló, a Dunán átvezető autópályahíd és az új közforgalmú kikötő megépítése.
Immár nem csak ígéret, s már nem is csak terv az M6-os autópálya meghosszabbítása Bólytól a horvát határig, a területen ugyanis elkezdődtek a földmunkák.
A kivitelező kiválasztást célzó közbeszerzés nyertese, a STRABAG és a Duna Aszfalt konzorciuma az Unitef-83 és a Főmterv tervei alapján építi meg a mintegy 20 kilométeres szakaszt Bóly és Ivándárda között.
Az M6-M60-as csomóponttól az országhatárig futó szakasz 2×2 sávos gyorsforgalmi lesz, fizikai elválasztással.
Az autópálya három külön szintű csomóponttal, Nagynyárádnál egy komplex pihenőhellyel, két híddal épül meg.
Az egyik híd igen látványosnak ígérkezik, mivel egy vasútvonalat kell átívelnie, a tervek szerint 67 méter hosszban.
A beruházás részeként Ivándárdánál egy ellenőrzőhely is épül két hídmérleggel, két tengelyterhelés-mérővel, valamint két tengelysúlymérő épülettel és parkolókkal.
Az 57-es főút és az 56113-as mellékút kereszteződésénél üzemmérnökségi telepet alakítanak ki, a létesítményben többek közt irodaépület, hídmérleg, üzemanyagtöltő-állomás is helyet kap.
A beruházás teljes költségei megközelítik a 89 milliárd forintot.
Az építkezésnek természetesen csak akkor van értelme, ha a horvátok is megépítik gyorsforgalmi útjukat Eszéktől a horvát határig, erről áprilisban Szijjártó Péter megegyezett horvát kollégájával, ennek alapján a projektnek legkésőbb 2023-ig el kell készülnie.
Noha egy rövid szakaszról van szó, a jelentősége mégis nagy, mivel általa megszűnik a Baranyát átszelő autópálya zsákutca jellege.
- Évtizedes, a sztráda tovább építéséért folytatott küzdelem zárult le a munkák megkezdésével most sikerrel - fogalmazott a mohácsi választókerület országgyűlési képviselője, Hargitai János. - A szakasz átadása után a szűkebb és tágabb értelemben vett régió a nemzetközi úthálózat részévé válik, autópályán lesznek megközelíthetők a horvát sztrádák.
Az M6-os és az M60as autópályák eddig nem vezettek piacok felé, az új szakasz megépítéséve, s később az M60 folytatásával nemcsak az Adria, hanem olyan nagy piacok, mint például a Balkán és Törökország is könnyebben elérhetővé válnak, nem beszélve Észak-Olaszországról és persze a trieszti magyar tengeri kikötőről.
A kereszténydemokrata politikus hozzátette, a Bóly és Ivándárda között vezető szakasz most kezdődött építése az első nagy eleme a Mohács500 elnevezésű programnak.
Leszögezte, annak révén a következő öt évben a város és a térség fejlődését évtizedekre meghatározó fejlesztések valósulnak meg, mint például a már tervezés alatt álló mohácsi autópályahíd és az új kereskedelmi kikötő, amelyek együttesen járulnak hozzá a város logisztikai központtá válásához.
M. B.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Ezúttal Pusztaszabolcs a pécsi IC-k...
- Van, ahol több mint húsz centi hó...
- Ritka vendég látogatott meg egy...
- KSH: 650 ezerhez közelít a magyarok...
- Hiába volt az atombiztos alibi,...
- A törökökkel játszik osztályozót a...
- Orbán Viktor: most a legsötétebb...
- Nem szorulnak rá a segítségünkre az...
- Nem működik a jegyvásárlás a MÁV...
- Pontyot, süllőt és dévérkeszeget...