Elindult: Baranyában másodikként Mohácson fogadja kormányablak az ügyfeleket

2014. március 20. csütörtök 18:24

Elindult: Baranyában másodikként Mohácson fogadja kormányablak az ügyfeleket

A március 14-i pécsi kormányablak átadás után március 20-án - Baranyában másodikként - Mohácson nyílt integrált ügyintéző pont. Az ünnepélyes hangulatú nyitórendezvényen dr. Hargitai János Baranya megyei kormánymegbízott, országgyűlési képviselő és dr. Deák Rita miniszteri biztos mondott köszöntő beszédet.

- Ami itt ma történik, az a területi államigazgatási rendszer átalakításának a végpontja és egyben a célja - fogalmazott a kormánymegbízott, aki - miután áttekintette az eddig vezető utat - reményét fejezte ki, hogy jövő ilyenkor a megye minden járási székhelyén működnek majd a kormányablakok.

A mohácsi kormányablak különlegessége abban áll, hogy az integrált ügyintézés mellett a megyeszékhelyen kívül csak itt történik állampapírok forgalmazása is - emelte ki a politikus.

Hangsúlyozta, vannak olyan ügyek, melyekhez elengedhetetlen az ügyfél személyes jelenléte, mint például az igazolványkép készítés, de más esetekre a környező településeken ügysegédi rendszer áll a lakosság rendelkezésére, hogy minél kevesebbszer kelljen Mohácsra utazniuk a nem mohácsi állampolgároknak.

- Ahhoz hogy a kormányablakok jól működhessenek a fizikai, az informatikai és a szellemi pillért kellett összhangba hozni - tette hozzá a kormánymegbízott által elmondottakhoz dr. Deák Rita, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a kormányablakok fizikai kialakításával összefüggő feladatok ellátásáért felelős miniszteri biztosa.

- A szolgáltató állam, így a kormányablak is, arról szól, hogy kellemes környezetben, gyomorgörcs nélkül tudjuk előadni a problémáinkat, kérdéseinket a felkészült és készséges ügyintézőknek - húzta alá a miniszteri biztos.

A Mohácsi Járási Hivatal vezetője, Müllerné dr. Juhos Bernadett arról számolt be, hogy a kilenc rendelkezésre álló ablak közül kettő kormányablak, a többi okmányirodai funkciót tölt be. Ezenfelül további nyolc háttér munkaállomás feladata az ügyek feldolgozása.

A kormányablak ügyfélfogadási ideje hétfőtől péntekig reggel nyolc órától este nyolcig tart ebédszünet nélkül, az ajtóban pedig ügysegéd könnyíti meg az eligazodást.

Képünkön: Müllerné dr. Juhos Bernadett (középen) átveszi a mohácsi kormányablak jelképes kulcsát dr. Hargitai Jánostól és dr. Deák Ritától.

Cs. Á.